Darmowe zajęcia prozdrowotne na Bemowie 2018r.

To już kolejna edycja zajęć prozdrowotnych organizowanych przez dzielnicę Bemowo. W tym 2018 roku dzielnica wprowadziła pewne zmiany, mianowicie za zajęcia organizowane na pływalni zostanie pobrana symboliczna opłata w wysokości 1 zł miesięcznie. Reszta zajęć tak jak w poprzednich edycjach pozostaje bezpłatna. Doszły też zajęcia dedykowane dla najmłodszych mieszkańców dzielnicy takie jak, Zumba Kids, Samooobrona, Gimnastyka Artystyczna , Taniec Nowoczesny.

Semestry zajęć:

  • 19.02.2018 – 3.06.2018
  • 17.10.2018 – 2.12.2018 

Zapisy na zajęcie będą przyjmowane w dwojaki sposób. Internetowo przez formularz na stronie https://zapisy.bemowo.waw.pl/ który będzie dostępny dniach od 26 do 31 stycznia 2018r oraz telefonicznie od 31 stycznia w godz. 8-16 tel. (22) 443 78 00.

Harmonogramy oraz regulaminy znajdziecie w linkach poniżej artykułu oraz na stronach dzielnicy.

Zajęcia dla dorosłych z jakich będziemy mogli korzystać :

Aerobik – Zajęcia mające na celu zwiększenie wytrzymałości mięśni, poprawę koordynacji, odprężenie psychiczne, poprawę ruchomości, pozbycie napięć mięśniowych, poprawę samopoczucia, spalanie tkanki tłuszczowej, przyśpieszenie przemiany materii.

Aeroboks – Trening rozwijający wytrzymałość siłową o dużej intensywności, prowadzony przy wykorzystywaniu elementów boksu i sztuk walki. Podstawą tych zajęć jest budowanie bezpiecznego i efektywnego treningu dzięki połączeniu siły, gibkości i elastyczności.

Rzeźba Ciała – Ćwiczenia o charakterze wzmacniająco-kształtującym. Na zajęciach zwraca się szczególną uwagę na kłopotliwe partie ciała takie jak brzuch, uda i pośladki. Trening pomaga wzmocnić i ujędrnić dolne partie ciała. Są to ćwiczenia siłowe wzmacniające dolne partie mięśniowe. Polecane osobom, które nie lubią skomplikowanej choreografii.

Gimnastyka – Ćwiczenia o charakterze wzmacniająco-kształtującym. Na zajęciach zwraca się szczególną uwagę na kłopotliwe partie ciała takie jak brzuch, uda i pośladki. Trening pomaga wzmocnić i ujędrnić dolne partie ciała. Są to ćwiczenia siłowe wzmacniające dolne partie mięśniowe. Polecane osobom, które nie lubią skomplikowanej choreografii.

Strong Senior – Ćwiczenia wzmacniające mięśnie, przy użyciu ciężarków. Ćwiczenia z obciążeniem są bezpieczne i skutecznie poprawiają wytrzymałość oraz siłę mięśni. Skoncentrowane są na najbardziej narażonych na osteoporozę partiach ciała.

Zdrowy Kręgosłup – Zajęcia oparte na ćwiczeniach rozluźniających, mobilizacyjnych, wzmacniających i równoważnych, mające na celu poprawę postawy ciała oraz zmniejszenie dolegliwości bólowych kręgosłupa spowodowanych siedzącym trybem życia, stresem, asymetrycznym przeciążeniem ciała oraz napięciami mięśniowymi.

Joga -Forma ćwiczeń fizycznych zajmująca się ciałem człowieka, jego umysłem i tym co łączy umysł z ciałem, czyli oddychaniem. Celem tych praktyk jest osiągnięcie wewnętrznej harmonii i wzmocnienie ciała. Ciało sztywne i napięte należy rozciągnąć i rozluźnić, ciało zbyt rozluźnione należy wzmocnić. Ćwiczenia Jogi uruchamiając całe ciało, rozszerzają granice naszej świadomości. Praktyka Jogi przyczynia się do zwiększenia elastyczności ciała, siły i wewnętrznej równowagi, eliminuje stres, wpływa bardzo korzystnie na prawidłowe funkcjonowanie narządów wewnętrznych.

Pilates – Trening całego ciała polegający na mobilizacji mięśni głębokich, głównie mięśni dna miednicy i mięśnia poprzecznego brzucha. Poprawia wygląd całej sylwetki ciała, wpływa również bardzo korzystnie na nasze samopoczucie. Rezultatem ćwiczeń jest smukła sylwetka, płaski brzuch, większa świadomość własnego ciała. Ćwicząc pilates odczujesz dobroczynny wpływ na swój organizm, zniwelujesz choroby kręgosłupa i nauczysz się prawidłowego oddechu. Pilates jest odpowiedni dla każdego, niezależnie od wieku lub poziomu zaawansowania.

Aqua Aerobik dla Seniorów – Ćwiczenia wzmacniające mięśnie w basenie.

Pływanie rekreacyjne – tory – Pływanie rekreacyjne na torach oznacza możliwość dowolnego wykorzystania czasu na basenie. Do Państwa dyspozycji przygotowano wolne tory, w zależności od liczebności grupy, odpowiednio: grupa 12 osobowa – 2 tory, 18 osobowa – 3 tory.

Samoobrona dla kobiet – zajęcia z technik samoobrony.

„Tai – Chi” (Qigong) – Zajęcia oparte na tradycyjnej gimnastyce zdrowotnej chińskiej. Służą zachowaniu zdrowia i sił życiowych do późnego wieku. Są one możliwe do wykonania nawet dla osób mało sprawnych ruchowo. Nie jest tu konieczne pamięciowe opanowanie ćwiczeń. Qigong harmonizuje wszystkie układy organizmu, wycisza emocje poprzez system różnorodnych ćwiczeń, technik oddechowych i koncentracyjnych. Są one przystępne dla wszystkich chętnych niezależnie od wieku i stopnia sprawności fizycznej.

„Tai-Chi” – Tai chi to system harmonijnych, powolnych ruchów pozytywnie wpływających na poprawę i utrzymanie zdrowia fizycznego i psychicznego.

„Tai-Chi” dla Zaawansowanych – To orientalna sztuka relaksu, medytacji i walki. Jest systemem zharmonizowanych, płynnych, obrotowych ruchów, praktykowanych dla zdrowia i wyciszenia umysłu. Doskonale opanowane techniki tai-chi budzą wewnętrzną energię, utrzymują równowagę całego organizmu. Ćwiczenia te nie wymagają dużego wysiłku fizycznego, a raczej koncentracji i wielokrotnego powtarzania. Efektem jest zmniejszenie napięcia mięśniowego, poprawa krążenia, metabolizmu i koordynacji ruchowej. Relaksuje i usuwa negatywne skutki stresów, wpływa na naszą koncentrację oraz grację ruchu.

Taniec Towarzyski – W programie tańce standardowe w parach jak i tańce indywidualne: walc angielski, tango, walc wiedeński, foxtrot i quickstep; latynoamerykańskie: cha cha, samba, rumba, paso doble i jive; użytkowe: rock’n’roll i disco-samba; popularne: salsa. UWAGA! Na listę wpisany zostanie, wybrany w drodze losowania komputerowego, uczestnik zajęć wraz z osobą towarzyszącą.

ZUMBA – to inspirowane południową Ameryką zajęcia taneczno-ruchowe. Dzięki połączeniu latynoamerykańskiej i międzynarodowej muzyki, oraz kroków tanecznych powstał dynamiczny, ekscytujący oraz skuteczny program fitness. Na format zajęć składają się szybkie i wolne rytmy wzmacniające i rzeźbiące sylwetkę w sposób charakterystyczny dla aerobiku/fitnessu, aby w rezultacie w unikalny sposób zbalansować spalanie tkanki tłuszczowej z modelowaniem mięśni. Aby opanować ZUMBĘ niekonieczna jest znajomość kroków tanecznych i dlatego nie tylko osoby tańczące z łatwością odnajdują się podczas zajęć.

ZUMBA GOLD – to zajęcia w ramach programu ZUMBA specjalnie opracowane dla osób starszych i początkujących. Różnią się tylko dynamiką i tempem prowadzonych zajęć. Orzeźwiająca latynoamerykańska muzyka wykorzystuje elementy; merengue, salsy, cumbii, tańca brzucha, flamenco i tanga. Program ZUMBA GOLD jest radosny, łatwy i skuteczny. Doskonale wpływa na umysł, ciało i pogodę ducha rosnącej populacji aktywnych osób starszych.

Zajęcia dla dzieci z jakich będziemy mogli korzystać :

ZUMBA KIDS – To połączenie ćwiczeń i tańca mające na celu zapewnienie dzieciom maximum zabawy i fitness’u w tym samym czasie. Podczas zajęć Zumba kids dzieci uczą się koordynacji, równowagi, kształtuje i rozwija się kreatywność, dyscyplina oraz pamięć. Zajęcia te promują zdrowy tryb życia u dzieci i uczy szacunku, pracy zespołowej.

Samooobrona – Kurs samoobrony ma na celu przede wszystkim nauczyć jak unikać sytuacji zagrożeń i skuteczne im przeciwdziałać. Świadoma samoobrona dla dzieci, doskonale się uzupełnia z aktywnością fizyczną i dobrą zabawą.

Gimnastyka Artystyczna – Gimnastyka artystyczna dla dzieci łączy ćwiczenia z zabawą. To jednocześnie połączenie baletu, tańca, akrobatyki jak również wychowania fizycznego z wychowaniem muzycznym i estetycznym. Zajęcia te zawierają ćwiczenia kształtujące sylwetkę oraz poprawiające grację poruszania się.

Taniec Nowoczesny – Zajęcia oparte na zabawie, ale skupiające się na elementach tańców streetowych (hip hop, elementy break dance), a także jazzu czy klasyki.

Harmonogramy oraz regulaminy znajdziecie w 6 poniższych linkach:

DZIECI – Harmonogram

DZIECI – Regulamin uczestnictwa

DZIECI – Regulamin zapisów

DOROŚLI – Harmonogram

DOROŚLI – Regulamin uczestnictwa

DOROŚLI – Regulamin zapisów

Wszelkie informacje możecie tez zobaczyć na stronie dzielnicy.

 

Jak zawsze udostępniajcie i polubcie.

Poinformuj nas!!!
close slider